Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Proves selectives del procés unificat per cobrir determinades places de la categoria de policia dels municipis de Menorca 2025

Regular el procés selectiu unificat per proveir, com a personal funcionari de carrera, 17 places de la categoria de policia, pel sistema de torn lliure i procediment de selecció d'oposició. Aquestes places corresponen a l'escala d'Administració especial, subescala serveis especials, grup C, subgrup C1 de diversos municipis de Menorca que han delegat la competència en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Código SIA

3169412

Personas destinatarias

Les persones interessades que vulguin participar en aquesta convocatòria han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant el procés selectiu, els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir divuit anys complerts.

c) Posseir el títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

Així mateix, s'estarà al que es disposa a l'Ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny (BOE de 17 de juny), per la qual s'estableixen equivalències amb els títols de graduat en educació secundària obligatòria i de batxillerat regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada mitjançant l'Ordre EDU/520/2011, de 7 de març.

En el cas de titulacions expedides a l'estranger, s'ha de presentar l'homologació corresponent del ministeri competent en matèria d'educació i formació professional, o d'una universitat espanyola.

La titulació s'ha d'acreditar mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica corresponent. Aquesta mateixa autoritat pot declarar també l'equivalència de títols.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig.

e) No haver estat separat/separada del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Disposar dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

h) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

i) Comprometre's a portar armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada expressa.

j) Acreditar el nivell B2 de coneixements de llengua catalana llevat de l'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar en què s'ha d'acreditar el nivell C1.

Els certificats s'han d'acreditar mitjançant el certificat oficial corresponent d'entre els següents:

— Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).

— Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

— Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014.

— Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

Si la persona interessada al·lega el requisit de coneixements de llengua catalana mitjançant títols, diplomes i certificats que requereixin l'homologació, el requisit s'entén complert malgrat l'homologació s'obtingui amb posterioritat a la finalització del període de presentació de sol·licituds, sempre que el requisit s'hagi al·legat i els coneixements que s'homologuen s'hagin adquirit amb caràcter previ a la finalització d'aquest termini. En qualsevol cas, l'homologació haurà d'aportar-se amb caràcter previ al nomenament.

k) Haver abonat la taxa per drets d'examen.

l) Signar la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació que figura en el tràmit telemàtic d'inscripció en aquest procés selectiu.

S'entén que la declaració responsable està signada quan es presenti i finalitzi el procés d'inscripció.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no significa que s'accepta que es compleixen els requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que s'ha de presentar en el termini de cinc dies hàbils, fixat en la base 7.9, una vegada superat el procés selectiu en el termini, es desprèn que la persona interessada no compleix algun dels requisits, es perdran tots els drets que es puguin derivar de la participació.

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Escola Balear d'Administració Pública (EBAP)

Documentos relacionados con el procedimiento

  • Resolució i bases de la convocatòria
    Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques per la qual s'aproven pel procediment d'urgència la convocatòria, les bases, els temaris, els exercicis i es designa el tribunal qualificador de les proves selectives del procés unificat per cobrir les places de la categoria de policia dels municipis de Capdepera, Ciutadella, Llucmajor, Maó, Muro, Palma, Porreres, sa Pobla, Sant Llorenç des Cardassar, Santa Eulària des Riu,

    Santanyí i Sóller.

Trámites

X

Presentació de sol·licituds

Requisitos

Per tenir la condició d'aspirant i ser admès en aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu (inclosa la fase de pràctiques), els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola.

b) Tenir divuit anys complerts.

c) Posseir el títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.

Així mateix, s'estarà al que es disposa a l'Ordre EDU/1603/2009, de 10 de juny (BOE de 17 de juny), per la qual s'estableixen equivalències amb els títols de graduat en educació secundària obligatòria i de batxillerat regulats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació.

En el cas de titulacions expedides a l'estranger, s'ha de presentar l'homologació corresponent del ministeri competent en matèria d'educació i formació professional, o d'una universitat espanyola.

La titulació s'ha d'acreditar mitjançant l'expedició dels títols corresponents per l'autoritat acadèmica corresponent. Aquesta mateixa autoritat pot declarar també l'equivalència de títols.

d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019, de 24 de maig.

e) No haver estat separat/separada del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.

f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

g) Disposar dels permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.

h) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.

i) Comprometre's a portar armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada expressa.

j) Acreditar el nivell B2 de coneixements de llengua catalana.

Els certificats s'han d'acreditar mitjançant el certificat oficial corresponent d'entre els següents:

— Certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (Direcció General de Política Lingüística).

— Certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública.

— Certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears, d'acord amb l'Ordre de la consellera d'Educació, Cultura i Universitats de 28 de juliol de 2014.

— Certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

Si la persona interessada al·lega el requisit de coneixements de llengua catalana mitjançant títols, diplomes i certificats que requereixin l'homologació, el requisit s'entén complert malgrat l'homologació s'obtingui amb posterioritat a la finalització del període de presentació de sol·licituds, sempre que el requisit s'hagi al·legat i els coneixements que s'homologuen s'hagin adquirit amb caràcter previ a la finalització d'aquest termini. En qualsevol cas, l'homologació haurà d'aportar-se amb caràcter previ al nomenament.

k) Haver abonat la taxa per drets d'examen.

l) Signar la declaració responsable relativa al compliment dels requisits de participació que figura en el tràmit telemàtic d'inscripció en aquest procés selectiu.

S'entén que la declaració responsable està signada quan es presenti i finalitzi el procés d'inscripció.

El fet de figurar en la relació de persones admeses no significa que s'accepta que es compleixen els requisits exigits per participar en el procés selectiu. Si de la documentació que s'ha de presentar en el termini de cinc dies hàbils, fixat en la base 7.9, una vegada superat el procés selectiu en el termini, es desprèn que la persona interessada no compleix algun dels requisits, es perdran tots els drets que es puguin derivar de la participació.

Documentación a presentar

Plazo máximo

Vint dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE)

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Escola Balear d'Administració Pública (EBAP)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Gestió Formativa i Administrativa

C/ Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol). Tel.: 971177622 - Fax: 971177619

(formaciopolicial@ebap.caib.es)

X

Al·legacions llista provisional persones admeses i excloses

Requisitos

En data 28 de març de 2025 es fan públiques les llistes provisionals de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de les causes de l'exclusió, del procés unificat de la categoria de policia local.

Documentación a presentar

Les persones aspirants excloses o omeses disposen d'un termini de 5 dies hàbils,comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la resolució, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. Es considerarà que les persones que no compleixin aquest requeriment desisteixen de la seva sol·licitud.

Si les persones excloses o omeses no esmenen el defecte o no presenten els documents preceptius, es consideraran excloses del procediment mitjançant la resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva.

Plazo máximo

5 dies hàbils, comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat la llista provisional.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Gestió Formativa i Administrativa

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Gestió Formativa i Administrativa

C/ Gremi de Corredors, 10, 3r (polígon de Son Rossinyol). Tel.: 971177622 - Fax: 971177619

(formaciopolicial@ebap.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Escola Balear d'Administració Pública (EBAP)

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar